رهنمود به جهت آغاز فروش ابزار در ایران
نوشته شده توسط : th5t

راه اندازی هر شغلی پیش نیازهای خاص خود را می‌طلبد و شما به عنوان صاحب کسب و کار تنها در صورتی می‌توانید در شغل جدید خود موفق باشید که یک شروع قدرتمند داشته باشید. این نقطه شروع خود، چالش برانگیزترین قسمت کار است.

راه اندازی ابزار فروشی نیز از این قاعده مستثنا نیست.  شغل فروش ابزار و یراق یک شغل پربازده در کشور است؛ اما نمی‌توان بر اساس یک دید کلی به راه اندازی فروشکاه ابزار آلات رسید. هر شغل محدودیت‌ها و قواعد خاص خود را دارد که باید همه آن‌ها را در راه اندازی ابزار فروشی لحاظ کنید.‌ در ادامه فاکتورهای مهم در راه اندازی فروشگاه ابزار را بررسی می‌کنیم.

نقاط منفی و مثبت ابزار فروشی

قطعا وقتی به راه اندازی ابزار فروشی فکر می‌کنید، با مزایا و معایب آن آشنایی نسبی دارید اما اگر مختصری راجع به ویژگی‌های این شغل صحبت کنیم، خالی از لطف نخواهد بود. قطعا به خوبی می‌دانید که ابزار فروشی سود بالایی دارد. اگر کمی توجه کنید، خواهید دید که ابزار فروشان نسبت به صنوف دیگر وضعیت مالی مناسب تری دارند‌. از طرفی ابزار آلات تاریخ مصرف و فسادپذیری ندارند. بیشتر کالاهایی که در فروشگاه ابزار آلات عرضه می‌شوند، قیمت ندارند. به همین خاطر فروشنده می‌تواند با افزایش قیمت‌ها تمام محصولات خود را با قیمت روز به فروش برساند.

با این حساب می‌توان گفت شغل ابزار و یراق برای صاحبین این نوع مشاغل سود زیادی دارد.‌ گذشته از جنبه‌های مالی، ابزار فروشی یک شغل جذاب است و تنوع بی شمار کالاهای قابل عرضه در فروشگاه ابزار و یراق جذابیت این شغل را بیشتر می‌کند. حال که مزایای راه اندازی مغازه ابزار فروشی را بیان کردیم، بهتر است معایب آن را نیز بررسی کنیم.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام به دنبال تغییر شغل هستند و در واقع به یک شغل پایبند نیست، صریح و واضح بگوییم راه اندازی ابزار فروشی برای شما مناسب نیست؛ چون هزینه تغییر شغل از ابزار فروشی به مشاغل دیگر بسیار بالا است. بهتر است بگوییم تنوع بالای کالا در ابزار فروشی امکان تبدیل اقلام موجود در مغازه به پول نقد را برایتان دشوار می‌سازد. علاوه بر آن نباید انتظار داشته باشید که اقلام و کالاهای موجود در مغازه به سرعت به فروش برسند. به عنوان مثال: ممکن است فروش یک بسته کامل پیچ، ماه ها طول بکشد. از طرفی با توجه به این که مشتریان عمده ابزار فروشی ساختمان سازان و تعمیرکاران هستند، ممکن است در زمان رکود ساختمان سازی یا روزهایی از سال، فروش در مغازه یراق آلات به حداقل خود برسد. در کل یک ابزار فروش باید صبر و حوصله زیادی داشته باشد.
امکانات لازم برای راه اندازی ابزار فروشی

از آنجا که تنوع بسیار زیادی در ابزار آلات وجود دارد، باید بر اساس منطقه‌ای که قصد افتتاح مغازه در آن را دارید، به تهیه اقلام مورد نیاز بپردازید. بهتر است بگوییم، ترکیب کالاهای ابزار فروشی در هر منطقه و محله متفاوت است. به عنوان مثال : اگر در منطقه‌ای هستید که کارگاه‌های صنعتی زبادی در اطرافتان حضور دارند، می‌توانید انواع مته را در سبد محصولات خود قرار دهید. حتی متراژ مغازه نیز در لیست اقلام شما تآثیر گذار است.

اگر متراژ مغازه  تر از ۲۵ متر است، می‌توانید لوازم ساختمانی را در سبد محصولات قابل عرضه خود جای دهید چون این محصولات از فروش بالایی برخوردارند. در کل بهتر است برای راه اندازی ابزار فروشی قبل از هر چیزی به دنبال تهیه اقلام پر فروش مانند ابزارآلات عمومی از جمله متر، چسب، ابزار دستی، مته و غیره، لوازم ساختمانی و بنایی و یراق آلات عمومی مانند انواع قفل و لولا، دستگیره در چوبی و غیره باشید. این سه دسته از محصولات ابزار فروشی همیشه از فروش بالایی برخوردارند. پس از آن اگر در حوزه یراق آلات تخصصی و محصولات مربوط به صنف رنگ و مانند آن تخصص و آشنایی دارید، می‌توانید این محصولات را نیز در لیست موجودی خود قرار دهید. تمام چهارچوب یک ابزار فروشی در امکانات و اقلام قابل عرضه آن خلاصه می‌شود‌. اگر در تهیه اقلام خود دقت کافی نداشته باشید، شروع ضعیفی خواهید داشت.

به سبب فراگیری ابزار می توانید به ویدئوی آموزشی بروید

هزینه راه اندازی ابزار فروشی



:: بازدید از این مطلب : 124

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: